torsdag 24 april 2008

Jo, jo Inger nu vet jag vad du/ni vill.......

Jo,jo Inger nu vet jag vad du/ni e-utvecklare vill! :-)

Efter allt bloggande (som äntligen lossnat..) har jag nu kanske gjort den största upptäckten under detta projekt!

Nämligen att man SKA skriva veckobreven i bloggen för då slipper man en massa mailutskick med fulla brevlådor, spam och alla kan se bilderna etc.....!

Barnen kan ju också vara med och skriva en liten rad (om tid finns)

Bilder, filmer etc går ju galant att sätta in och kanske ordnar man en klasslänk till ett bild-filmarkiv...etc

Det gäller nu bara att alla har en egen dator hemma ( inte helt självklart än, men snart.....)

Jo,jo Inger nu är jag väl lite e-smart i alla fall??

Kramis

Jean på G djupt in i IT-världens klassrum

2 kommentarer:

evalin sa...

Hej Jeanette!
Och du säger att blogga inte är din grej!!!
Det är verkligen jättekul att läsa din blogg och se hur du jobbar i klassrummet, åhh vad jag vill ha en egen kanon så man kunde ta tillfället i akt när något som
t.ex. majblomman dyker upp. Vi kan väl vänta med skypesamtalet till efter långhelgen om det är ok för dig. Det är rätt jobbigt privat just nu så jag prioriterar det men försöker bli lite e-smartare
ändå, och det tycker jag att jag börjar bli!!

Eva

Inger Lison sa...

Just det,IT-redskapen ska ge mervärde, fördelar för en själv eller andra, annars kan man ju låta bli att använda IT om det bara är krångligt.
Grattis, du har hittat områden där du kan använda bloggen som underlättar ditt arbete och blir till stor glädje för både elveroch föräldrar, bra jobbat. Vi e-utvecklare försöker visa er möjligheterna som finns och så gäller det för er att hitta era användningsområden precis som du säger.
e-Smart och lycka till på re´
/inger