måndag 21 april 2008

Idag var det dags att visa för mina kollegor lite hur jag arbetar med IT.....

Under info-mötet idag visade jag för mina kollegor (och chefer) om hur jag arbetar med IT både med barnen och IT för mig som lärarresurs.

Det är inte klokt vad tiden gick fort...jag fick ca 12 min på mig och det är ju ingen tid alls!!
Ni vet man är ju bara på att babbla (och så vill man ju visa ALLT, för det är ju såååå kul det här jobbet!!) Men jag hann som sagt bara visa några korta stycken /presentationer lite hit och dit. Jovisst hann jag spela upp några av barnens "sopsagor" men .....

Jag undrar om de verkligen förstod HUR jag egentligen tänker och vill jobba vidare med det här....?? (suck har jag gjort bort mig nu igen......)


Den upptäckt jag gjorde idag är i alla fall;
Att jag är nog väldigt strukturerad! Jag visade dem min Idébank - i den samlar jag alla mina jobb, idéer och länkar (lite som min "favvo" del.icio.us) och som kan vara bra att ha till nästa gång eller vid nästa arbetstillfälle.
Förresten den skulle jag också ha velat visa dem ....men icke hann jag det heller!

Nåväl, chefen kom sedan förbi och sa att det var trevligt. Jo, jo det värmer ens frökenhjärta! (ja...nog för att jag är gift men fröken är man ju i alla fall till pension!)

Chefen undrade om vi skulle kunna lägga in alla sådana här tips, jobb , projekt under en gemensam mapp så att alla kan ta del av dem?? OCH det är ju ngt som vi tänkt göra men inte hunnit starta upp än. Men det borde ju alla göra omgående!
För vi behöver ju faktiskt inte uppfinna hjulet en gång till. OM vi gjorde det så skulle vi alla tjäna in en massa planeringstid.
Nä, kasta loss och av med det där spar och hålla för mig själv tramset (vi får inte med lön för det.....men väl en twistpåse, kanske :-))

Gör som jag dela med dig, vettja. Och det bör löna sig...någongång......

Sååå, har ni bloggare några tips att ge mig så tas detta tacksamt emot! Och ni ska veta att jag både ger och tar :-)

En som alltid har fantastiska IT-Pedagogtips är min supertrevliga kollega Sandra.W. Hennes blogg (sandras horisont)länkar jag till här bredvid.....
Ja, nu har man väl sett er för sista gången för hennes blogg är otroligt intressant och GRYM!!! OCH HON KAN SKRIIIIVA!!!!

1 kommentar:

Inger Lison sa...

Halloj webbruden!Det är alltid lika roligt att titta in i din blogg och följa med en stund på dina upptäcktsresor. Imponerad och överraskand av allt du testar, hittar användning för och nu delar med dig av. Din chef måste vara mycket stolt och jag hoppas du får "kredit" vid lönesamtalen. Agneta Jörbeck talar alltid om att vi måste hitta och lyfta fram "goda exempel" för att visa hur IT och pedagogik tillsammans kan vara drivkraften för att få IT att hända i klassrummet. Som får våra elever att spänna bågen och kunskapsväxa. Ett lustfyllt lärorum där alla kan växa.
Jag tror att du har skapat ett sådant lärorum tillsammans med dina elever och tillhör gruppen "goda exempel"
Ses snart!
/Inger
/